Βιβλιοκρισία για το βιβλίο του Αλέξανδρου Γεωργόπουλου, Καθηγητή ΑΠΘ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση : Ζητήματα Ταυτότητας»

0

της Ευγενίας Φλογαίτη*

(αναδημοσίευση από τις οικοτριβές – 14.6.2015)

Κάθε βιβλίο με την υπογραφή του κ. Γεωργόπουλου είναι γεγονός για την ακαδημαική και εκπαιδευτική κοινότητα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφού όλα του τα έργα τις τελευταίες δεκαετίες έχουν σημαδέψει την εξέλιξη της ρητορικής και της πράξης του πεδίου αυτού στη χώρα μας.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το τελευταίο του βιβλίο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Ζητήματα ταυτότητας» αφού και αυτό αναφέρεται σε καίρια και μεγάλα ζητήματα τα οποία έρχονται και επανέρχονται στις συζητήσεις σε συνέδρια, άρθρα, σεμινάρια, συναντήσεις εργασίας χωρίς να παίρνουν όμως ποτέ συγκροτημένη μορφή. Ζητήματα σημαντικά όπως η βιωματική φύση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η σχέση της με τις φυσικές επιστήμες, η επιμόρφωση, ο ερμηνευτικός και κριτικός χαρακτήρας, η κυριαρχία του συμπεριφορισμού, η έρευνα, τα μεγάλα προγράμματα και οι χρηματοδοτήσεις, οι προβληματισμοί και το μέλλον ερευνούνται ενδελεχώς και συγκροτημένα παρουσιάζονται και σχολιάζονται στο βιβλίο του κ. Γεωργόπουλου με εξονυχιστική βιβλιογραφική τεκμηρίωση, με βαθειά γνώση και εμπειρία των θεμάτων. Ο συγγραφέας αφενός θέτει τα ζητήματα και ανακινεί τις συζητήσεις και τους προβληματισμούς αφετέρου διατυπώνει τις δικές του θέσεις και σκέψεις δίνοντας αρκετές φορές και σαφείς απαντήσεις. Η γραφή του είναι αβίαστη, χαλαρή και φιλική προς τον αναγνώστη, στοιχεία που εκφράζουν και την προσωπικότητα του συγγραφέα όπως εξάλλου και όλη η προσέγγιση των θεμάτων. Δηλαδή πρόκειται για ένα επιστημονικό βιβλίο το οποίο είναι βαθύτατα πολιτικό και αφορά όχι μόνο στην ακαδημαική θεωρία αλλά και στη δράση στην εκπαίδευση, την κοινωνία και την πολιτική.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να υπογραμμίσω το γεγονός ότι ο κ. Γεωργόπουλος είναι ένας επιστήμονας και ακαδημαικός, από αυτούς τους ελάχιστους, που θεμελίωσαν την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στη χώρα, συνέβαλλε ουσιαστικά στην διαμόρφωση και στην εξέλιξή της, πλαισίωσε και στήριξε την ανάπτυξη της σχετικής ακαδημαικής κοινότητας, ενδυνάμωσε με το έργο του και την προσωπικότητά του ερευνητές και εκπαιδευτικούς, ενέπνευσε και στήριξε το κίνημα της εκπαίδευσης αυτής στη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό και το καινούργιο του βιβλίο « Ζητήματα ταυτότητας» έχει όλα τα στοιχεία προκειμένου να γίνει βιβλίο αναφοράς για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στη χώρα μας.

*Καθηγήτριας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Γράψτε το σχόλιό σας