Επίσκεψη υποψήφιων Ευρωβουλευτών των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ στην Ελευσίνα

0
  • User Ratings (0 Votes) 0
    Your Rating:
Summary
Awesome

ΟΠ_Ελευσίνα_ΒλύχαΕπίσκεψη υποψήφιων Ευρωβουλευτών των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ στην Ελευσίνα

Αντιπροσωπεία υποψηφίων των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ για τις Ευρωεκλογές 2019 πραγματοποίησε περιοδεία – αυτοψία στην Ελευσίνα την Παρασκευή 17 Μαΐου. Στην ομάδα συμμετείχαν ο Βουλευτής και πρώην Αν. Υπουργός Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης Γιάννης Τσιρώνης, οι υποψήφιες για τις Ευρωεκλογές Έλενα Μπότση και Χρυσάνθη Λύτρα, καθώς και φίλοι της Οικολογίας.

Η ομάδα των Οικολόγων Πράσινων ξεναγήθηκε στο παραλιακό μέτωπο της Ελευσίνας, ξεκινώντας από τα ανατολικά, όπου σε επαφή με την εκβολή του Σαρανταπόταμου υπάρχει μια έκταση 110 στρ. πρασίνου, η οποία πριν τέσσερα χρόνια απειλήθηκε με πολεοδόμηση. Χάρη στις προσπάθειες και τα αιτήματα των τοπικών περιβαλλοντικών φορέων, τα οποία υιοθετήθηκαν και συνοδεύτηκαν από πρωτοβουλίες του πρώην ΑνΥΠΕΝ Γιάννη Τσιρώνη, απετράπη η πολεοδόμηση. Παράλληλα, χρειάζεται ακόμη προσπάθεια για να διασφαλιστεί η δημιουργία Ζώνης Προστασίας από Βιομηχανικές δραστηριότητες (green buffer zone), ως ανατολικός πράσινος φράχτης προς την Χαλυβουργική, που τόσο ανάγκη έχει η πόλη της Ελευσίνας.

Λίγο παραπέρα στην περιοχή Καλυμπάκι, όπου στο παρελθόν λειτούργησε το τριτοκοσμικό διαλυτήριο του Μπακόπουλου, οι κάτοικοι διεκδικούν την παραχώρηση στον Δήμο τμήματος 10 στρ. της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα για στοιχειώδη επικοινωνία του ομώνυμου οικισμού με την θάλασσα. Για το αίτημα αυτό, ο Βουλευτής των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ και νυν Υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Δημαράς είχε αναλάβει πρωτοβουλίες, ώστε αφενός να αποτραπεί η επαναλειτουργία του και αφετέρου να εγκριθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας η παραχώρηση στον Δήμο, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής ανταπόκριση.

Η ομάδα στη συνέχεια διέσχισε το παραθαλάσσιο μέτωπο στο παλιό λιμάνι, η διαχείριση του οποίου ανήκει στον ΟΛΕ (Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας). Μετά από μια μικρή ελεύθερη παραθαλάσσια νησίδα ο επισκέπτης περνάει στον πολιτιστικό χώρο του παλιού Ελαιουργείου όπου πραγματοποιούνται τα Αισχύλεια. Από εκεί διανύει την ιδιωτική έκταση του ΤΙΤΑΝ με τα τσιμεντένια κελύφη να στέκουν σαν φαντάσματα μιας άλλης βιομηχανικής εποχής ατενίζοντας τους βραχώδεις σχηματισμούς του λατομείου. Η περιήγηση ακολουθεί την οριοθετημένη έκταση του ΚΔΑΥ (Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών), για να καταλήξει στον όρμο της Βλύχας, το γνωστό «νεκροταφείο πλοίων», που είναι και η πιο επιβαρυμένη περιβαλλοντικά περιοχή στο λιμάνι της Ελευσίνας.

Στον όρμο της Βλύχας (σημαίνει γλυφό νερό όπου παλιά υπήρχε νεροτριβή), όπου οι κάτοικοι στο παρελθόν κολυμπούσαν και ψάρευαν, αντιμετωπίζει κανείς ένα εξωπραγματικό θέαμα από εγκαταλελειμμένα κουφάρια τάνκερ μέσα σε ποσότητες πίσσας και πετρελαίου, τα οποία σκουριάζουν και σαπίζουν μέσα στο νερό. Στην περιοχή λειτούργησε κατά το παρελθόν το δεύτερο ρυπογόνο διαλυτήριο της περιοχής, του οποίου η άδεια ανακλήθηκε ύστερα από διαμαρτυρίες των φορέων της κοινωνίας πολιτών και ενέργειες του Γ. Τσιρώνη.

Ακολουθώντας την ακτογραμμή, συναντήσαμε τις αυθαίρετες προσχώσεις στον Όρμο της Βλύχας ακόμα και μέσα στην φυσική εκβολή του ρέματος Σούρες (ένα από τα δύο ρέματα που πλημμύρησαν την Μάνδρα, διευθετημένο αλλά μη οριοθετημένο). Στο σημείο αυτό σχεδιάζεται από τον ΟΛΕ σε αντίθεση με τις κατευθύνσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, επιχωμάτωση θαλάσσιας έκτασης 240 στρ., δηλαδή σχεδόν όλου του Όρμου της Βλύχας, για τη δημιουργία νέου λιμένα με μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενώ υπάρχει η πρόταση αξιοποίησης του λιμένα της Χαλυβουργικής. Σε κάθε περίπτωση η Κυβέρνηση θα πρέπει να εκπονήσει μελέτη για την χωροθέτηση του νέου λιμένα Ελευσίνας με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Στο Δυτικό άκρο του θαλάσσιου μετώπου, στην έκταση της ΠΥΡΚΑΛ που αγοράστηκε από τα ΕΛΠΕ, σχεδιάζεται η εγκατάσταση νέων βιομηχανικών δραστηριοτήτων και η καταστροφή του υφιστάμενου πρασίνου. Οι κάτοικοι ζητούν να υλοποιηθούν από ΕΛΠΕ και κυβέρνηση επανορθωτικές πράξεις με σκοπό: α) την ενίσχυση της ασφάλειας, β) την επανάχρηση υφιστάμενων κτισμάτων για την συμπλήρωση των υποδομών της πόλης και γ) την δημιουργία δεύτερης πράσινης ζώνης προστασίας (δεύτερος πράσινος τοίχος buffer zone) προς τα δυτικά αυτή τη φορά από τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ.

Στο λιμάνι της Ελευσίνας με την κατά τα άλλα ρομαντική βιομηχανική εικόνα υπάρχουν 26 χαρακτηρισμένα ναυάγια (μεταξύ άλλων το ημιδιαλυμένο δεξαμενόπλοιο SLOPS με μεγάλες ποσότητες πίσσας και καταλοίπων και το Noor Οne) και 12 επικίνδυνα και επιβλαβή πλοία που περιμένουν την ανέλκυσή τους, ενώ νέα επικίνδυνα και επιβλαβή πλοία συνεχίζουν να ελλιμενίζονται στην Βλύχα.

Η Ελευσίνα είναι από τις ελάχιστες πόλεις – με την τεράστια προσφορά της στην οικονομία της χώρας  – που είναι αποκομμένη από την ακτή της (με παρεμβάσεις σταδιακά από 1930) και που διεκδικεί μέχρι σήμερα το παραλιακό της μέτωπο. Αποτελεί ένα ζωντανό βιομηχανικό μουσείο με μια διαχρονική αποτύπωση στο χώρο, που θα πρέπει να αναδειχτεί με την ευκαιρία της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021, συνδυάζοντας την αρχαία και νεότερη ιστορία της πόλης και της χώρας, καθώς και την βιομηχανική δραστηριότητα με βιώσιμο τρόπο,  με σεβασμό στο περιβάλλον, τη δημόσια υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Η περιοδεία ολοκληρώθηκε με συνοδεία ρακής και κρητικών μεζέδων σε φιλική παρέα εκ των οποίων ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής Γιάννης Βασιλείου και Ελευσίνιοι φίλοι της Οικολογίας.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα